czwartek, 22 lutego 2018

Cena instynktu macierzyńskiego

Moi drodzy dziś porozmawiamy o instynkcie macierzyńskim. U większości kobiet instynkt ten zaczyna kształtować się już w okresie dzieciństwa. Pamiętacie, kiedy, jako małe dziewczynki bawiłyśmy się lalkami, wyobrażając sobie, że są to nasze małe córeczki? Czesałyśmy je, karmiłyśmy i tuliłyśmy w ramionach, zapewniając o naszej wielkiej miłości. W dorosłym życiu najczęściej nasza dziecięca zabawa  staje się rzeczywistością. Zakładamy rodziny, stajemy się matkami i otaczamy opieką i miłością nasze dzieci, które stają się dla nas całym światem. Niestety nie zawsze wszystko układa się tak, jak wyglądało to kiedyś w naszych marzeniach. Czasami bowiem los, decyduje za nas i niedane jest nam zostać rodzicem. Dziś chcę opowiedzieć Wam historię kobiety, która bardzo pragnie zostać matką i wypełnić pustkę w swoich ramionach, w których chce kołysać swoje maleństwo.

Kat, główna bohaterka książki Louise Jensen pt. „Surogatka” wraz z mężem Nickiem tworzą szczęśliwe małżeństwo. Do pełni szczęścia brakuje im tylko dziecka, które swoją obecnością wypełni ich życie. Małżonkom pomimo wielu starań nie udaje się doznać daru rodzicielstwa. Każda kolejna porażka, kosztuje ich tak wiele cierpienia, bólu i rozczarowań, iż są bliscy rezygnacji ze swojego marzenia. Pewnego dnia jednak, w życiu Kat pojawia się Lisa, przyjaciółka z dzieciństwa, która chce podarować Kat najcenniejszy dar. Kiedy dowiaduje się, że nasza bohaterka nie może mieć dzieci, proponuje jej surogację. Mimo że drogi kobiet rozeszły się już blisko dziesięć lat temu, Kat z ogromną wdzięcznością i miłością przyjmuje ten bezcenny prezent. Ma nadzieję, że od tej pory, życie jej rodziny będzie pełnią szczęścia.
Nic bardziej mylnego. Z biegiem czasu okazuje się, że wraz z pojawieniem się w jej domu Lisy wróciły koszmary z przeszłości. Przeszłości, przed którą kobieta próbowała uciec. Mroczne duchy wróciły. Co więcej, okazuje się, że Lisa, nie jest do końca z nią szczera. Na jej dotychczas idealnym życiu pojawiają się rysy. Kochający mąż nagle zaczyna zachowywać się podejrzanie. Kat czuje się skołowana, nie wie komu ufać, a komu już nie. Sama również nie czuje się już bezpieczna we własnym domu. Targają nią sprzeczne uczucia. Mimo że jest ogromnie podekscytowana perspektywą posiadania dziecka, jest bliska niemalże obłędu. Czy, szlachetny czyn lisy w istocie jest szlachetny? Oraz, czy na pewno podyktowany jest on miłością do przyjaciółki, tego już Wam nie zdradzę.
Kat wie, że nie może już dłużej uciekać przed tym, co kiedyś nieodwracalnie zniszczyło jej życie. W przeciwnym razie ona i jej rodzina są w niebezpieczeństwie. Musi ocalić najbliższych.

Surogatka” to wspaniały thriller psychologiczny, który zgodnie z zapowiedzią umieszczoną na okładce książki, trzyma w napięciu do ostatniej strony. Nie mogłam się od tej historii oderwać. Pochłonęłam ją w mgnieniu oka z mocno bijącym sercem. Zazwyczaj czytałam późnymi wieczorami. Mrok panujący za oknem dodatkowo potęgował poczucie napięcia i lęku o to, co za chwile się wydarzy podczas lektury. W tej książce wszystko jest idealnie dopasowaną całością. Każdy choćby z pozoru mało istotny element pełni w całej fabule istotną rolę.

Jeśli chodzi o kreację samych bohaterów, jest oda dopracowana z niezwykłą starannością. Każda postać odgrywa istotną rolę w całej historii opisanej na kartach tego utworu. Muszę przyznać, że na początku Nick i Lisa nie zaskarbili sobie mojej sympatii jednak dzięki zabiegowi retrospekcji wydarzeń mających miejsce w przeszłości zarówno Kat i Lisy, tak aby czytelnik mógł sobie dokładniej wyobrazić i zrozumieć okoliczności następstw ich pewnych zachowań i czynów, było mi łatwiej ich zrozumieć. Każde z nich nie miało w życiu łatwo.

Lektura tej książki daje do myślenia. Czasami bowiem siła naszych pragnień jest tak wielka, że przeradza się w niszczącą moc. Staje się naszą obsesją, dla której spełnienia, jesteśmy w stanie dopuścić się najokrutniejszych nawet czynów. Ale czy naprawdę warto?


Ze swej strony gorąco zachęcam Was moi kochani do sięgnięcia po „Surogatkę”. To świetna książka dla każdego, Fani twórczości autorki będą zachwyceni, a tych, dla których „Surogatka”, jak w moim przypadku będzie pierwszym spotkaniem z piórem Louise Jensen, zapewniam, że po lekturze dopiszą nazwisko autorki do listy ulubionych autorów. Pokochałam jej styl pisania, umiejętność budowania napięcia oraz profesjonalizm, który dostrzega się w każdym zdaniu od początku do końca.
Przyznaję, że próbowałam przewidzieć zakończenie całej historii, ale to, co autorka zaserwowała swoim czytelnikom na ostatnich stu stronach „Surogatki”, zupełnie mnie zaskoczyło, co dla mnie jest ogromnym plusem.

Na zakończenie chcę serdecznie podziękować wydawnictwu Burda książki za egzemplarz recenzencki i godziny wspaniałej lektury.


113 komentarzy:

  1. Mam ogromną ochotę na tę powieść!

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę bardzo chcę przeczytać i wkrótce planuję po nią sięgnąć! Mam nadzieję, że mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam już sporo książek z Twojej rekomendacji Agnieszko i po tę sięgne też z przyjemnością. Uwielbiam thrilery psychologiczne i juz sam opis sprawił, ze nie mogę doczekać sie lektury.
    Pozdrowienia cieplutkie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło kochana, ale czuję też ogromny ciężar odpowiedzialności, by Cie nie zawieść.

      Usuń
  4. Usunęłam, bo wbiłam podwłojny koment.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie napisana i przemyślana powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie tak! Jak najszybciej mam zamiar zabrać się za ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam już tę książkę. Będę ją niebawem czytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo ciekawa, czy spodoba Ci się równie mocno jak mnie.

      Usuń
    2. Gdzieś już słyszałam o tej książce bardzo chętnie ją przeczytam

      Usuń
  8. Już któryś raz słyszę o tej książce i mimo coraz to bardziej pozytywnych opinii czuję się zniechęcona. Ten temat jest dla mnie zbyt mocny. Choć nie mówię też powieści ostatecznie nie, bo jestem pewna, że jest warta przeczytania i coś czuję, że pewnie prędzej czy później i tak się z nią zapoznam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Od czasu do czasu lubię sięgać po książki tego typu, więc bardzo chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam wiele pozytywnych opinii i wiem, że prędzej czy później ją przeczytam :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam thrillery psychologiczne, a wspaniałe tym bardziej! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie ta książka jest zdecydowanie dla Ciebie. :)

      Usuń
  12. Po takiej rekomendacji tę książkę muszę przeczytać. Nie ma wyjścia!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja również mam ten tytuł na swojej liście do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będziesz usatysfakcjonowana lekturą.

      Usuń
  14. Świetna recenzja.Ja też kończę tę książkę i mam podobne odczucia.
    Pozdrawiam.
    czytanestrony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Cieszę się, że się ze mną zgadzasz kochana. Z niecierpliwością czekam na Twoją recenzję.

      Usuń
  15. Muszę przyznać, że książka wydaje się być godna uwagi ^^ Z chęcią ją kiedyś przeczytam :)
    Pozdrawiam i dziękuję bardzo za odwiedziny ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Marzy mi się ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeśli podobała Ci się "Surogatka", to zachęcam też do sięgnięcia po wcześniejszy "Prezent" tej samej autorki - czytałam i jak na ten gatunek, nie było to takie złe. Wprawdzie mam wrażenie, że autorka w swoich książkach chętnie sięga po ograne motywy (w "Prezencie" była to kwestia przeszczepu serca, w "Surogatce" oczywiście sam tytuł wskazuje, co), ale tworzy z nich całkiem ciekawe fabuły. Właśnie też jestem teraz w trakcie czytania "Surogatki" i faktycznie czyta się ją nieźle - czekam na plot twist, mając nadzieję, że autorka jednak mnie zaskoczy i nie będzie on tak oczywisty, jak mi się na chwilę obecną wydaje :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zaskoczyło zakończenie. Mam w planach przeczytać wszystkie książki autorki.

      Usuń
  18. Zwróciłam uwagę na ten tytuł i chętnie po niego sięgnę za jakiś czas. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zwlekaj zbyt długo moja droga, bo to naprawdę dobra książka.:)

      Usuń
  19. Odpowiedzi
    1. Jeśli dasz szansę tej książce, nie będziesz żałować.

      Usuń
  20. Zastanawiam się czy bym to przełknęła, czy szybko zanudziła i rzuciła w kąt... oto jest pytanie :D A może bym zjadła w całości? Nie wiem, bo mam mieszane uczucia. Jednak recenzja świetna! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie czytam recenzji bo jestem przed lekturą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, wróć do mnie po lekturze i podziel się odczuciami proszę.:)

      Usuń
  22. Zachęciłaś mnie do lektury. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Widzę, że to ciekawa i trudna książka, poruszający dla mnie bolesny temat, na razie chyba odpuszczę jej lekturę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem,najważniejsze aby nie robić nic na siłę.

      Usuń
  24. Twórczość autorki wciąż pozostaje dla mnie zagadką, ale tę książkę chciałabym poznać jak najbardziej, więc mam nadzieję, że choć trochę przybliży mi jej pióro. O "Surogatce" ostatnio całkiem głośno. Będę oczekiwać pozytywnych wrażeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Surogatka była moim pierwszym spotkaniem z twórczością autorki i spodobała mi się tak bardzo, że koniecznie muszę przeczytać jej wszystkie książki. Jeśli będą utrzymane w podobnym stylu, to wszystko wskazuje na to, że autorka dołączy do listy moich ulubionych autorów. Książkę gorąco polecam.

      Usuń
  25. Tematyka bardzo ważna i ciekawa zarazem.

    OdpowiedzUsuń
  26. Jeśli lubisz thrillery psychologiczne, to gorąco zachęcam Cię do poznania tej książki. Tak, jak piszesz tematyka jest bardzo ciekawa, a dodatkowo autorka w doskonały sposób stopniuje napięcie przez co czytelnik do końca nie wie, co się wydarzy. Samo zakończenie bardzo mocno mnie zaskoczyło.

    OdpowiedzUsuń
  27. Już sam tytuł sugeruje, że bedzie to mocna psychologicznie lektura. Twoja recenzja potwierdziła moje nadzieje na dobrą książkę- koniecznie muszę przeczytać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemalże jestem pewna na 100%, że będziesz usatysfakcjonowana lekturą.

      Usuń
  28. po przeczytaniu Twojej opinii i innych, które już wcześniej słyszałam, bardzo żałuję, że nie zamówiłam tej książki... teraz wiem, że bardzo by mi się spodobała, i nie jest to tylko kolejny thriller, o którym zapomnę za miesiąc czy dwa. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że możesz jeszcze napisać do wydawcy. Do mnie książka dotarła dopiero kilka dni temu.Naprawdę warto.

      Usuń
  29. TO jest świetna powieśc. Mnie wbiła w fotel. Podobała mi się Kat, jej przeszłośc i to wszystko razem... wow.
    pozdrawiam,
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to fenomenalna książka. Już nie mogę doczekać się, kiedy przeczytam wszystkie pozostałe książki autorki, ponieważ było to moje pierwsze spotkanie z jej twórczością.

      Usuń
  30. Zapowiada się ciekawie ale to chyba nie do końca moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo ciekawy klimat. Muszę po nią siegnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to naprawdę dobra książka którą można spędzić godziny z poczuciem naprawdę dobrze spożytkowanego czasu.

      Usuń
  32. Skoro daje do myślenia to chętnie do niej zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze długo po odłożeniu książki na półkę, nie mogłam o niej zapomnieć.

      Usuń
  33. Zachęciłaś mnie do przeczytania :) Książka musi być bardzo ininteresująca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki tej książce, dopisałam jej autorkę do listy moich ulubionych autorów. Myślę, że to mówi samo za siebie.

      Usuń
  34. Czytałam pierwszą książke autorki i szalenie mi się podobała, teraz muszę tylko zapolować na kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już nie mogę doczekać się,kiedy przeczytam inne książki autorki.

      Usuń
  35. Czytałam już kilka recenzji tej książki i wszyscy ją zachwalają. Muszę ją dorwać :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Mam ją i już niebawem zabieram się za jej czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Jeszcze takiej ksiazki nie czytalam brzmi fajnie :)))
    http://teczowabiblioteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Książkę mam, ale na razie nie czuję się na siłach, żeby zmierzyć się z jej tematyką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem i nie nalegam, ale to naprawdę bardzo dobra książka.

      Usuń
  39. Chcę przeczytać tę książkę, a Twoja opinia jeszcze bardziej mnie do tego zachęca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, bo to naprawdę świetna książka.

      Usuń
  40. Wszystkie książki Jensen chcę w tym roku przeczytać. Przede wszystkim dlatego, że zbiera całkiem pozytywne recenzje, a i thrillery psychologiczne to jeden z gatunków uwielbianych przeze mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie taki sam plan, z takich samych powodów.:)

      Usuń
  41. Czuję,że chętnie przeczytam tę książkę. To coś zdecydowanie w moim guście:)

    OdpowiedzUsuń
  42. słyszałam o tej książce bo już się znalazła na mojej liście do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Już wiesz, że mnie powieść także skradła serducho. Muszę sięgnąć po inne powieści autorki.

    OdpowiedzUsuń
  44. Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i zachęcam do lektury.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  45. Odpowiedzi
    1. Już nie mogę się doczekać, aby poznać twoją opinię na temat tej książki.

      Usuń
  46. Koniecznie muszę zapolować na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Wow! Zachęciłaś mnie i to bardzo! Uwielbiam thrillery psychologiczne, zwłaszcza jeśli trzymają w napięciu do samego finału. Dodatkowym atutem jest ciekawa tematyka, a także doskonale nakreśleni bohaterowie. Mam nadzieję, że wkrótce będę miała okazję przeczytać tę pozycję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obyś miała okazję przeczytać ją jak najszybciej, bo jest naprawdę świetna.

      Usuń
  48. Koniecznie muszę po nią siegnąć. Dziękuję za cudowną recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  49. Coś dla mnie! Cieszę się, że trafiłam na Twoją recenzję:)

    OdpowiedzUsuń
  50. Bardzo chcę ją przeczytać, a Twoja recenzja tylko mnie w tym utwierdziła.
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
  51. Jestem w trakcie jej czytania i bardzo mi sie do tej pory podoba 😊 pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewniam Cię, że tak będzie do końca. :)
      Również pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  52. Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa Twoich wrażeń po lekturze moja droga.

      Usuń
  53. Przekonałaś mnie do tej książki - będę sie za nią rozglądała. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Przed pozostawieniem komentarza pod postem, zapoznaj się, proszę z polityką prywatności bloga, której szczegółowe informacje znajdziesz w zakładce Polityka prywatności bloga Kocie czytanie i wyraź zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych.
Pozostawiając komentarz, akceptujesz politykę prywatności bloga, a tym samym wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony po sobie ślad. Proszę o kulturę wypowiedzi i podpisywanie się.