poniedziałek, 19 marca 2018

Wszyscy Kłamią!


Moi drodzy, pamiętacie, jak na początku mojej blogowej przygody, recenzując dla Was książkę „Obce dziecko” Rachel Abbott?, pisałam, że ta książka jest tak dobra, że czytając ją, jesteście tak pochłonięci lekturą, że zapominacie o oddychaniu? Otóż dziś, będąc już po lekturze kolejnego tytułu tej autorki, właśnie „Zabij mnie znów” z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że ta pozycja jest jeszcze lepsza od swojej poprzedniczki.

Jej główna bohaterka Meggie jest szanowanym i cenionym adwokatem. Wiedzie spokojne i ustabilizowane życie u boku kochającego męża i ojca dwójki wspaniałych dzieci Duncana. Małżonkowie wspólnie podejmują decyzję, że to właśnie Meggie będzie głównym żywicielem rodziny, podczas gdy mężczyzna zajmie się domem i opieką nad dziećmi, podejmując się tylko dorywczych zleceń jako hydraulik. Wszystko układa się zgodnie z planem do momentu, kiedy pewnego dnia Meggie wraca z pracy do domu, w którym zastaje tylko pozostawione bez opieki dzieci. Jej mąż znika bez słowa...
Wszystko wskazuje na to, że Duncan zostawił żonę i porzucił rodzinę.
W tym samym czasie dobrze nam znany z poprzedniej książki zespół inspektora Toma Douglasa prowadzi dochodzenie w sprawie morderstwa kobiety dokonanego w Manchesterze. Wkrótce nasza bohaterka zdaje sobie sprawę, że zamordowana jest do niej łudząco podobna. Gdzie jest Duncan?, a przede wszystkim czy Meggie i jej dzieci są bezpieczne?. Tego dowiecie się, sięgając po książkę.

Muszę przyznać, że na początku było mi trochę trudno odnaleźć się we wszystkich wątkach, jakie splotła se sobą Rachel Abbott w fabule „Zabij mnie znów”. A to dlatego, że śledczy szukają rozwiązania zagadki morderstwa w zdarzeniach, które miały miejsce przed dwunastu laty. Czy trop okazał się słuszny, tego oczywiście nie zdradzę? Meggie również prowadzi swoje prywatne śledztwo, a to, czego się dowiaduje, przeraża ja z każdym dniem coraz bardziej. Czuje się wystraszona i zagubiona. Nie wie, komu może ufać. Jedno wie na pewno, nie tylko ona szuka Duncana.

„Zabij mnie znów „to lektura na jeden, najwyżej dwa wieczory. Kiedy już zaczniecie czytać tę książkę, pochłonie Was bez reszty, a to za sprawą niezwykłego daru autorki, którym podbija serca czytelników. Darem tym jest bezsprzecznie niezwykła przyprawiająca o dreszcze i strach autentyczność kreowanych historii. Przez cały czas mamy poczucie, że wszystko, o czym pisze Abbott, mogłoby zdarzyć się w życiu realny. Co więcej, mogłoby przydarzyć się nam samym. Umiejętność ta sprawia, że często stawiamy samych siebie na miejscu naszych bohaterów i zastanawiamy się, jak my sami zachowalibyśmy się w obliczu podobnej sytuacji, przez co bohaterowie stają nam się bliżsi.
Sama bardzo współczułam głównej bohaterce tego, co musiała przeżywać po nagłym zniknięciu małżonka. Jednak, gdy przekonałam się, że jego zniknięcie to nie najgorsze co jeszcze ją spotka, byłam pełna podziwu dla jej siły, odwagi i determinacji w dążeniu do prawdy i odzyskaniu utraconego życia.
Moją sympatię zyskał również inspektor Tom Douglas. Postać ta bardzo odbiega od utartych w literaturze schematów policjanta. Douglas jest normalnym i zwykłym człowiekiem, który poza pracą ma również swoje życie prywatne, w którym jak w życiu każdego z nas nie brakuje problemów i zmartwień.

Reasumując, jest to bardzo dobra książka, która oderwie Was od rzeczywistości na kilka godzin pełnych zaczytania z dreszczykiem emocji towarzyszącym poszukiwaniu prawdy z zaskakującym zaskoczeniem. Nie wahajcie się sięgnąć po Zabij mnie znów”. Sama sięgam w ciemno po każdą kolejną książkę wychodzącą spod pióra Rachel Abbott, gdyż uważam, że jest ona mistrzynią thrillera psychologicznego specjalizującą się w fabule opartej na zaginięciach i porwaniach bohaterów.

Teraz mam nie lada problem, bo skoro „Obce dziecko” oceniłam 10/ 10, a jak wspomniałam „Zabij mnie znów”, jest od niej jeszcze lepsza, to niestety skala okazuje się zbyt mała:), Kiedy zaskakująco szybko skończyłam czytać tę pozycję, było mi niezmiernie przykro, że to już koniec. Jednak smutek nie trwał długo, bo w mojej biblioteczce czeka już kolejna książka Rachel Abbott „Śpij spokojnie", której lektury również nie mogę już się doczekać. Niebawem spodziewajcie się kolejnego spotkania z twórczością autorki.


80 komentarzy:

  1. Ja muszę wreszcie znaleźć trochę czasu i poznać twórczość autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię książki tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno nie zawaham się sięgnąć po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podobały mi się książki tej autorki wiec z miła chęcią sięgnę również i po tę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Thrillery to to co tygryski lubią najbardziej :)

    Pozdrawiam
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam wszystkie książki autorki, oprócz ostatniej, i trzeba przyznać, że naprawdę świetnie kobieta pisze:) Najsłabsze było moim zdaniem "Szóste okno", ale ona jeszcze przed Tobą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie mogę doczekać się, kiedy przeczytałem wszystkie książki tej autorki. Chociaż z drugiej strony, później nie będę mogła doczekać się na kolejną jej książkę. :)

      Usuń
  7. O, tytuł i treść zachęcająca, może niebawem po nią sięgnę,bo zapowiada się naprawdę ciekawie.

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/03/oskarzyciel-domniemanie-niewinnosci.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam, gwarantuję, że nie będziesz żałowała poświęconego jej czasu.

      Usuń
  8. Książka ''Obce dziecko'' czeka u mnie na półce na swoją kolej. Myślę, że tę pozycję również niedługo przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, nie zwlekaj długo z twórczością tej autorki, bo jestem pewna, że się w niej zakochają.

      Usuń
  9. Ależ mam ochotę na tę pozycję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytaj więc moja droga. Na upolujebooka.pl można kupić ebook tej i innych książek autorki.

      Usuń
  10. Agnieszko to dzięki Tobie zainteresowałam się tą autorką. I zaczęłam właśnie chyba od "Obce dziecko". 4 były w naszej bibliotece i wszystkie już przeczytałam. Tę "Zabij mnie znów" także. I jeszcze "Śpij spokojnie" i "Szóste okno" .Wszystkie czytało mi się w rekordowym tempie,nie dało się inaczej. Mimo ,że wszystkie zasługują na pochwałę to jakoś mniej może "Szóste okno" ,ale sama nie wiem czy mam rację.

    OdpowiedzUsuń
  11. Grażynko bardzo się cieszę, że mogłam zarazić Cię miłością do twórczości tej autorki. Ja jeszcze nie przeczytałam wszystkich książek, ale to tylko dlatego, że dawkuję sobie przyjemnie powracania do jej książek. Szóste okno jeszcze przede mną, ale słyszałam, że jest słabsza od wszystkich. Zobaczymy jakie będą moje wrażenia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Fabuła bardzo kusząca, szkoda, że książka nie bardzo pasuje do moich obecnych gustów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję zapamiętać tytuł, może i na nią kiedyś napiszesz ochoty. :)

      Usuń
  13. Oj kusisz :), spodobało mi się Obce dziecko, więc z przyjemnością sięgnę po zabij mnie znów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro Obce dziecko Ci się podobało, ta jest jeszcze lepsza.

      Usuń
  14. Recenzja faktycznie kusząca. Mam ochotę wręcz od razu sięgnąć po tę książkę, choć nie mam takiej możliwości. Rzadko czytam tego rodzaju pozycje, ale tutaj jestem zaintrygowana. Myślę, że ta książka spodobałaby mi się, choć prawdę mówiąc o autorce nawet nigdy nie słyszałam. Pewnie czas to nadrobić :)
    Pozdrawiam,
    Od książki strony

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jeśli dasz szansę tej autorce, zakochasz się w jej twórczości.

      Usuń
  15. Mam na czytniku jakieś książki autorki i kiedyś przyjdzie na nią pora :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zwlekaj z lektura bo zapewniam Cię, że nie będziesz żałowała.

      Usuń
  16. Bardzo ciekawa recenzja. Chętnie te książkę przeczytam :) pozdrawiam cieplutko :) www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam nic tej autorki, ale bardzo chciałabym nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jej twórczość przypadnie Ci do gustu.

      Usuń
  18. Książek tej pisarki nie czytałam, ale muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Oczywiście książkę mam w planach, ale nie spodziewałam się, że jest ona aż tak dobra. Nie miałam jeszcze okazji poznać twórczości tej autorki, ale widzę, że muszę to zdecydowanie zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie znam książek tej autorki, ale w takim razie muszę po nie sięgnąć!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Już czuję, że to książka dla mnie. Będę musiała koniecznie sięgnąć po poprzedni tytuł :)

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten cykl można czytać w dowolnej kolejności, bo kolejne tomy łączy luźno tylko postać detektywa Douglasa. A każdy tytuł to inna historia.:)

      Usuń
  22. Byłam zaskoczona, jak bardzo mi się podobała. Muszę koniecznie sięgnąć po pozostałe części serii :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Lubię odbiegające od schematów postaci. Widzę, że książka zrobiła na Tobie wrażenie. Chyba powinnam dać jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jestem pod wrażeniem nie tylko tej książki, ale całej twórczości autorki. Zdecydowanie musisz przeczytać jej książkę.:)

      Usuń
  24. Muszę przyznać, że nie czytałam żadnej książki tej autorki, ale Twoja recenzja sprawiła że nabrałam ochoty żeby po jakąś sięgnąć. Lubię historie z dreszczykiem emocji i zaskakującym zakończeniem, a jeśli fabuła jest tak ciekawa jak opisujesz to już wpisuję ją na listę książek do przeczytania :)
    Pozdrawiam i zostaje na dłużej Natalia
    bookinoman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewniam Cię,że książki tej autorki mają w sobie wszystko to, co lubisz w książkach.:)

      Usuń
  25. To jest najlepsze - kiedy autorka wciąż zaskakuje i oby kolejne jej pozycje były równie dobre i wciągające!A sama fabuła brzmi genialnie i koniecznie polecę tę książkę mamie - która uwielbia taką literaturę, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę,że mama będzie bardzo zadowolona z lektury.:)

      Usuń
  26. Ja jej jeszcze nie mówię nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Lubię takie dylematy jak ten ze skalą! :D Bardzo przyjemna recenzja, nie wiem czy szybko sięgnę po tę książkę, ale sama autorka bez wątpienia jest na mojej liście autorów, których książkę absolutnie muszę przeczytać, zwłaszcza, że ja naprawdę przepadam za thrillerami psychologicznymi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby więcej takich dylematów.:) Myślę,że Ci się spodoba.:)

      Usuń
  28. Po thrillery psychologiczne sięgam najchętniej, a mimo to twórczość autorki jeszcze przede mną

    OdpowiedzUsuń
  29. Skoro Tobie brakło skali, to koniecznie muszę zapoznać się z tą wyjątkową książką.

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo fajna recenzja ^^ Tylko raczej rzadko sięgam po takie gatunki książek.
    Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla tej książki warto zrobić wyjątek. Nie będziesz żałować.:)

      Usuń
  31. Bardzo lubię autorkę i do tej pory przeczytałam tych kilka jej książek, które zostały wydane u nas. Jedynie czeka na mnie jej najnowsza powieść. :) Każda książka mnie zaskakuje, autorka potrafi zaciekawić! :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Tej autorki czytałam ,, Obce dziecko" i bardziej mi się podobała. Lubię takie książki, dlatego z chęcią po nią sięgnę. Bardzo tu u Ciebie miło i z przyjemnością zostanę na dłużej :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ciepło i miło słowa. Od obcego dziecka rozpoczęłam właśnie swoją przygodę twórczością autorki i dzięki tej książce zakochałam się bez pamięci. 😊

      Usuń
  33. Nie miałam jeszcze okazji poznać twórczości autorki, ale uwielbiam thrillery psychologiczne,więc muszę jak najprędzej to nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  34. Gwarantuję Ci kochana, że zakochasz się w twórczości tej autorki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  35. Czytałam "Śpij spokojnie", do połowy świetnie mi się ją czytało, ale później jakoś siadła, dlatego odwlekam w czasie kolejne spotkania z książkami tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  36. Przyznam szczerze,że nie zawiodłam się do tej pory na żadnej książce tej autorki, choć jeszcze "Śpij spokojnie" nie czytałam. Słyszałam też,że "Szóste okno" jest słabe. W każdym razie, tę książkę polecam Ci z czystym sumieniem, podobnie, jak "Obce dziecko" i " Już mnie nie oszukasz".:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Miałam się zabierać za tę autorkę, ale wiem, że jest kłopot z uporządkowaniem ich od początku, a też w Polsce nie ma wszystkich części więc sobie darowałam ostatecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, książek z tej serii nie trzeba czytać po kolei, ponieważ każda z nich opowiada inna historię, a lementem łączącym serię jest tylko postać detektywa, który prowadzi te wszystkie sprawy, więc spokojnie możesz czytać, jak tylko zechcesz. 😊

      Usuń
  38. Dodaje tę pozycję do przeczytania ! Muszę bliżej zapoznać się z tą autorką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że polubisz jej twórczość równie mocno jak ja.:)

      Usuń

Przed pozostawieniem komentarza pod postem, zapoznaj się, proszę z polityką prywatności bloga, której szczegółowe informacje znajdziesz w zakładce Polityka prywatności bloga Kocie czytanie i wyraź zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych.
Pozostawiając komentarz, akceptujesz politykę prywatności bloga, a tym samym wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony po sobie ślad. Proszę o kulturę wypowiedzi i podpisywanie się.