niedziela, 19 grudnia 2021

Świąteczne Q&A 2021.



K
ochani nie wiem jak wy, ale ja bardzo lubię dowiadywać się czegoś nowego i ciekawego o osobach, których działalność internetową śledzę i lubię. Idąc tym tropem, na blogu Okiem marzycielki natrafiłam na bardzo fajne świąteczne Q&A. Pomyślałam, że będzie fajnie, jeśli będziecie mogli dowiedzieć się o mnie czegoś nowego właśnie w kontekście Świąt Bożego Narodzenia i również postanowiłam odpowiedzieć na tych kilka świątecznych pytań. Autorce bloga dziękuję za inspirację, a was zapraszam do czytania, a także odpowiedzenia na nie w komentarzach, bądź w swoich social mediach.

1. Czy odliczasz dni do Świąt?

Z reguły dni do świąt nie odliczam, ale mniej więcej na dwa tygodnie przed świętami robię sobie listę zadań do wykonania na każdy dzień. Tym samym odhaczając sukcesywnie te już wykonane, niejako wiąże się to pośrednio z odliczaniem czasu do świąt.

2. Kiedy zaczynasz przygotowania do Bożego Narodzenia?

Już trochę odpowiedziałam na to pytanie przed chwilą. Nie lubię rozpoczynać przygotowań do świąt zbyt wcześnie, ponieważ dla mnie wówczas ten czas, kiedy rzeczywiście one nadchodzą, traci nieco ze swojej magicznej atmosfery. Nie słucham świątecznych piosenek i nie oglądam świątecznych filmów już w listopadzie. Przygotowania typu świąteczne porządki, mycie okien itp. u mnie zaczynają się mniej więcej na dwa tygodnie przed wigilią. A świąteczne dekorowanie domu, gotowanie i wypieki to już w ostatnim przedświątecznym tygodniu. Tak więc właśnie w najbliższych dniach czeka mnie jeszcze dużo pracy, ale lubię to.

3.  Co lubisz robić podczas przerwy świątecznej?

Podczas przerwy świątecznej bardzo lubię otaczać się ludźmi bliskimi mojemu sercu. Uwielbiam długie rozmowy przy świątecznym stole z rodziną, kiedy wspominamy minione święta i tych, których niestety już z nami nie ma. Mam to szczęście, że mieszka z nami moja kochana babcia i to ona właśnie opowiada nam, jak wyglądały święta w jej rodzinnym domu. Mogłabym słuchać tych opowieści bez końca. Poza tym uwielbiam patrzeć na radość moich siostrzeńców, którzy biegają wokół świątecznego stołu, cieszą się z prezentów od Świętego Mikołaja. Ich szczęście i beztroska napełnia moje serce wzruszeniem i poczuciem spokoju.

Wieczorem natomiast, bardzo lubię oglądać oświetlenia domów, którymi każdego roku mieszkańcy mojej miejscowości ozdabiają swoje posesje. A kiedy już wszyscy zasypiają i cały dom wypełnia świąteczna cisza, ja robię sobie świąteczną herbatkę, zapalam świąteczne świecidełka w pokoju, odpalam świecę zapachową i zaczynam czytać książkę, albo oglądać świąteczny film.

4. Wolisz Wigilię czy Pierwszy Dzień Świąt?

Zdecydowanie wolę Wigilię. Jest to wyjątkowy czas pięknych emocji i wzruszeń, kiedy nie raz łezka w oku się zakręci. Dzielenia się opłatkiem i życzeń, które zawsze składamy sobie od serca. Nigdy nie są to standardowe i powtarzalne formułki. Każdy w mojej rodzinie składa je tak, aby były one niejako personalizowane dla ich adresata. No i te pyszne wigilijne potrawy, które nigdy nie smakują tak dobrze, jak na wigilijnej wieczerzy. Choć pierwszy dzień świąt też bardzo lubię, ponieważ tego dnia moja kochana babcia ma urodziny.

5. Wypatrujesz pierwszej gwiazdki?

Nie wypatruję pierwszej gwiazdki. Teraz kiedy obie z siostrą jesteśmy już dorosłe, czas zasiadania do wigilijnej kolacji weryfikuje życie. Z racji tego, że mąż mojej siostry chce ze swoją rodziną spędzić wigilię także z rodzicami w domu rodzinnym i potrzebują czasu, aby dotrzeć na miejsce, musimy rozpocząć naszą kolację tak, żeby mogli bez pośpiechu i bezpiecznie dojechać do miejsca docelowego.

6. Chodzisz co roku na pasterkę?

Z przyczyn ode mnie niezależnych nie chodzę na pasterkę, ale zawsze oglądam jej transmisję w telewizji.

7. Jakie prezenty lubisz dostawać?

Na pewno nikogo z was nie zaskoczę, kiedy napiszę, że książki. Choć moja rodzina i znajomi zawsze obawiają się, że kupią mi takie, które już mam, albo czytałam. Uwielbiam też kubki, które kolekcjonuję. Jeśli natomiast chodzi o inne prezenty, to lubię te z kategorii "użytkowe i praktyczne". Takie, z których będę korzystała na co dzień i które ułatwią, bądź umilą mi życie. 

8. Ubierasz się odświętnie czy spędzasz święta w pidżamie?

W wieczór wigilijny ubieram się odświętnie, ale pozostałe dni świąt spędzam w wygodnych ubraniach. Nieodłączny element mojej świątecznej stylizacji to grube świąteczne skarpety.

9. Jak wygląda Twój pokój podczas okresu świątecznego?

Staram się, aby każdego roku mój pokój wyglądał inaczej. W tym roku będę miała małą zieloną świecącą choinkę oprószoną sztucznym śniegiem stojącą na stoliku (dużą i prawdziwą ubieramy w salonie). W oknie będzie święciła się duża gwiazda dająca ciepłe klimatyczne światło. Natomiast ściany pokoju oświetlał będzie projektor płatków śniegu, dzięki czemu będę miała wrażenie, że cały czas pada śnieg, który uwielbiam w święta. Oczywiście będą też świece zapachowe o zapachu, kawy, goździków, cynamonu, pomarańczy.

10. Jak wygląda Boże Narodzenie w Twoim domu?

Myślę, że Boże Narodzenie w moim domu jest bardzo zbliżone do waszych. Przed podzieleniem się opłatkiem jedna osoba z rodziny czyta fragment Pisma Świętego z narodzin Pana Jezusa. Następnie śpiewamy kolędę, a mój tata podaje wszystkim opłatek, którym się dzielimy. Po czym zasiadamy do świątecznej kolacji. Potem są rozmowy i wspomnienia. Aż wreszcie przychodzi Święty Mikołaj, za którego zawsze przebiera się mój szwagier. Jest dużo śmiechu i każdy z nas cieszy się tymi wyjątkowymi chwilami, kiedy czas wreszcie zwalnia. Teraz w okresie pandemii, kiedy nie możemy spotykać się ze wszystkimi krewnymi, łączymy się na kamerce internetowej z rodziną siostry rodzonej mojej mamy, a mojej kochanej chrzestnej.

11. Czy masz jakieś wesołe wspomnienia świąteczne? Jakie?

Tak sobie myślę nad tym pytaniem i przypomniała mi się sytuacja z dzieciństwa. Moja rodzona siostra, będąc dzieckiem, bała się Mikołaja. Podczas jednych ze świąt, aby uniknąć spotkania z nim, schowała się w wąską przestrzeń pomiędzy szafką na telewizor a wersalką i utknęła. Dziadek musiał się mocno postarać, żeby ją uwolnić. Na szczęście się udało.

12. Co najbardziej lubisz w świętach?

Święta lubię za tę niezwykłą i niepowtarzalną atmosferę, której nie da się poczuć w żadne inne święta w ciągu całego roku. Za to, że wreszcie nie musimy się nigdzie spieszyć i pobyć wspólne z tymi, których kochany. Za piękną choinkę i piękne dekoracje świąteczne. Za pyszne jedzenie, zapach choinki i cytrusów unoszący się w powietrzu.

13. Czego nie lubisz w świętach?

Jedyne czego nie lubię w świętach, to uczucie przejedzenia. Wszystkie potrawy i dania świąteczne są tak pyszne, że trudno się powstrzymać i chce się wszystkiego spróbować. A to z kolei często skutkuje uczuciem przesytu.

14. Masz jakieś świąteczne tradycje?

Sianko pod świątecznym białym obrusem, czytanie Pisma Świętego podczas kolacji wigilijnej. Mieszkam na wsi i sianko, które umieszczamy pod świąteczny obrus, po wieczerzy trafia do paszy, którą zjadają gospodarskie zwierzęta. Oczywiście pieczenie pierniczków, maślanych ciasteczek, dekorowanie domu.

15. Jaką będziesz miała choinkę w tym roku?

Każdy w swoim pokoju będzie miał małą sztuczną choinkę oraz stroik z żywego świerku. Będziemy też mieć jedną dużą żywą choinkę. Może jeszcze dziś uda nam się ją ubrać.

16. Jaki kolor lampek choinkowych lubisz?

Ja najbardziej lubię białe, bez żadnych efektów migających, które bardzo męczą moje oczy. Właśnie takie będą w moim pokoju. Na głównej choince będą migające kolorowe.

17. Wolisz dawać czy dostawać prezenty?

Nie ukrywam, że lubię dostawać prezenty. Kto tego nie lubi? Jednak zdecydowanie wolę obdarowywać prezentami i patrzeć na radość osób nimi obdarowanych.

18. Jeśli miałabyś w tym roku dać prezent jednej osobie to, kto by to był?

Podarowałabym jeden wspólny prezent moim rodzicom. Dzieci nie mam, a rodziców ma się tylko jednych. Bardzo ich kocham.

19. Jaki jest najfajniejszy prezent jaki, kiedykolwiek dostałaś?

Uważam, że nie liczy się rodzaj prezentu, a sam gest i chęć jego podarowania płynąca z serca. Cieszy mnie każda nawet najmniejsza rzecz, którą dostanę i każdy prezent jest dla mnie tak samo ważny. Nie umiem wskazać jednego konkretnego.

20. Posiadasz kalendarz adwentowy?

Jako dziecko każdego roku miałam kalendarz adwentowy z czekoladkami. Teraz już nie mam, ale kupuję je dla moich siostrzeńców. Choć nie koniecznie ze słodyczami. W tym roku otwierają taki z Psiego patrolu.

21.  Co byś chciała dostać w tym roku?

Z materialnych rzeczy niczego tak naprawdę nie potrzebuję. Chcę, aby wróciła normalność i spokój. Pragnę, żeby nikt z nas nie musiał każdego dnia bać się o bezpieczeństwo, zdrowie i życie swoje i swoich najbliższych.

22. Czy kiedykolwiek zbudowałaś dom z piernika?

Nie, nigdy nie zrobiłam domu z piernika, ale myślę, że przy moim braku zdolności manualnych, to nawet lepiej. 😂 😂 

23. Gdybyś mogła wybrać, gdzie spędziłabyś święta?

Nie wyobrażam sobie spędzać Bożego Narodzenia gdziekolwiek indziej niż w zaciszu domowym z najbliższymi. Według mnie to właśnie w tym tkwi ich piękno. To bardzo ciepłe i rodzinne święta.

I to już wszystkie pytania. Mam nadzieję, że moje odpowiedzi Wam się podobały i dowiedzieliście się czegoś o mnie czegoś nowego. Jeszcze raz zachęcam was do udzielenia własnych odpowiedzi na wszystkie pytania. Jestem ich bardzo ciekawa.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przed pozostawieniem komentarza pod postem, zapoznaj się, proszę z polityką prywatności bloga, której szczegółowe informacje znajdziesz w zakładce Polityka prywatności bloga Kocie czytanie i wyraź zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych.
Pozostawiając komentarz, akceptujesz politykę prywatności bloga, a tym samym wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony po sobie ślad. Proszę o kulturę wypowiedzi i podpisywanie się.