poniedziałek, 22 czerwca 2020

WOULD YOU RATHER BOOK TAG.



W związku z tym, że liczba obserwatorów bloga Kocie czytanie ciągle rośnie, za co z całego serca wszystkim Wam dziękuję, pomyślałam sobie, że fajnie będzie, jeśli nowi sympatycy bloga dowiedzą się czegoś więcej o moich upodobaniach czytelniczych. Jako że nie umiem i nie lubię mówić o sobie, z pomocą przyszedł mi tag książkowy, na który odpowiadała również autorka bloga Biblioteczka ciekawych książek. To właśnie dzięki niej mogę odpowiedzieć na kilka ciekawych pytań, na które moje odpowiedzi w ciekawy sposób przedstawią Wam moje czytelnicze wybory.
Jak sama Kitty Ailla pisze, tag ten został przez nią samodzielnie przetłumaczony, choć czasem przerabiała go na potrzeby polskich realiów.

Wolałabyś/wolałbyś (do końca życia): 

CZYTAĆ TYLKO SERIE CZY JEDNOTOMÓWKI?

Ja jako czytelnik zdecydowanie wolę powieści jednotomowe. Lubię szybką akcję i zamknięte zakończenia. Z natury jestem osobą, której cierpliwość nie jest największą cnotą, dlatego nie cierpię czekać na kolejne tomy serii. Jeżeli już sięgam po serię, to dopiero wtedy, gdy wszystkie jej części goszczą już w mojej biblioteczce.

CZYTAĆ TYLKO PISARZY CZY PISARKI?

Ci z Was, którzy są stałymi gośćmi mojego bloga doskonale wiedzą, że częściej sięgam po twórczość Pań. Nie wynika to jednak z większego sympatyzowania tej grupie twórców, bo dla mnie nie ma to większego znaczenia. Według mnie ważna jest treść książki, a nie to, kto ją napisał. W gronie moich ulubionych autorów są zarówno kobiety, jak i mężczyźni.

KSIĄŻKI PRZEKSZTAŁCONE W FILMY CZY SERIALE?

Zdecydowanie preferuję filmy, gdyż nie znoszę odcinkowych seriali, które wymagają ode mnie wielu godzin oglądania. Film to jedna, zamknięta historia, którą mogę obejrzeć na jedno posiedzenie.

CZYTAĆ 5 STRON DZIENNIE, CZY 5 KSIĄŻEK TYGODNIOWO?

Wydaje mi się, że odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Jak najbardziej 5 książek tygodniowo. Wydawanych jest tak wiele ciekawych książek, że ciężko byłoby mi ze świadomością, że czytając 5 stron dziennie, przeczytam ich tak niewiele i odbiorę sobie możliwość sięgnięcia po mnóstwo wspaniałych tytułów.

BYĆ PROFESJONALNYM RECENZENTEM, CZY AUTOREM?

Nieskromnie powiem, że już niejednokrotnie usłyszałam od wielu osób, że powinnam napisać własną książkę. Jest mi bardzo miło to słyszeć, jednak ja sama nie czuję się na siłach, aby podjąć się tego wyzwania. Za to doskonale czuję się, mogąc pisać o książkach i dzielić się z Wami swoimi emocjami i refleksjami po ich przeczytaniu. Dlatego zdecydowanie wolałabym być profesjonalnym recenzentem.

CZYTAĆ 20 ULUBIONYCH KSIĄŻEK, CZY TYLKO NOWE KSIĄŻKI BEZ MOŻLIWOŚCI POWROTU DO ŻADNEJ?

Biorąc pod uwagę fakt, że bardzo lubię gromadzić książki i niestety gromadzę je szybciej, niż czytam, nie mam czasu na to, aby powracać do tych samych historii. Owszem, jest kilka w moim subiektywnym odczuciu perełek, do których chciałabym wrócić, ale jeśli nie miałabym takiej możliwości, nie byłby to dla mnie powód do smutku.

BYĆ BIBLIOTEKARZEM, CZY KSIĘGARZEM?

Moim niespełnionym marzeniem od zawsze było być bibliotekarką. Uwielbiam klimat bibliotek i uważam, że stare książki mają duszę.

CZYTAĆ TYLKO SWÓJ ULUBIONY GATUNEK, BĄDŹ WSZYSTKIE INNE, POZA ULUBIONYM?

Nie mogłabym nie czytać thrillerów psychologicznych. Otwarcie przyznaję, że jestem od nich uzależniona, co potwierdzić mogą moi przyjaciele.
Korzystając z okazji, w tym miejscu chciałabym podziękować mojej przyjaciółce, autorce bloga Zapatrzona w książki, która wiedząc o mojej „obsesji” na punkcie tego gatunku, każdego miesiąca, kiedy tylko zobaczy zapowiedzi książek reprezentujących ten gatunek, wysyła mi na Messengera linki do nich, po to, abym mogła zapisać je na moją listę „Oddam duszę, by zdobyć”. Irenko, dziękuję Ci bardzo. <3
Tym samy oczywiście wybieram czytanie tylko swojego ulubionego gatunku.


I tak oto dotarliśmy do finału. Jestem bardzo ciekawa, jakie byłyby Wasze wybory, dlatego mam nadzieję, że Wy również zechcecie odpowiedzieć na ten tag, do czego serdecznie zachęcam.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przed pozostawieniem komentarza pod postem, zapoznaj się, proszę z polityką prywatności bloga, której szczegółowe informacje znajdziesz w zakładce Polityka prywatności bloga Kocie czytanie i wyraź zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych.
Pozostawiając komentarz, akceptujesz politykę prywatności bloga, a tym samym wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony po sobie ślad. Proszę o kulturę wypowiedzi i podpisywanie się.